Thursday, December 16, 2010

Fake WikiLeaks Article Is Still Fake

Nice article by Azhar Abbas about WikiLeaks and right-wing elements in Pakistan that have used it for propaganda in the form of the fake WikiLeaks story:
Mohsin Baig, head of the Online news agency, has sacked the agency’s editor, charging him of “fabricating the story”. But, Makhdoom Babar, the Editor-in-Chief of the Daily Mail newspaper that actually printed the report first, says that he stands by the story and defends every word of it. Babar accused those involved in printing retractions as being on the payroll of Indian intelligence agencies. These allegations are not new; the powers behind such act have been making such allegations in the past as well. The fact remains that so far the Daily Mail, or anyone else who is defending the cables, has not been able to present a single original cable.
Not only has the Daily Mail failed to produce the cables cited in their story (written by anonymous, perhaps non-existing, reporters), but claim their report will be vindicated by cables that are yet to be released! They either have full access to the cables other than the designated news entities (which begs the question: why haven’t they released all the cables?), or have the ability to predict the future. I’m betting on the latter.

No comments:

Post a Comment